Pages

Monday 26 January 2015

35 minggu

Syukur Alhamdulillah....
masih diberikan kesempatan menghirup oksigen yang diberikan oleh Maha Pencipta...
Hari ini isnin terakhir bagi bulan Januari 2015.....cepatnya masa berlalu.....26/1/2015...semakin hampir nampaknya tarikh jangkaan bersalin aku yakni 26/2/2015...genap sebulan lgi nmpaknya...semakin mendebarkan...tp aku amik peluang masa-masa yang tinggal ini dengan memperbanyakkan bacaan2 doa, alquran dan selawat........mmg tak dapat dinafikan aku banyak sgt kerja yang perlu disettlekan..kekadang aku terfikir majikan aku ni xingat ke aku ni sedang mengandung and nak bersalin....sampai sekarang x ade org yang bakal menggantikan tempat aku...wallahualam.......aku sedaya upaya akan menghabiskan kerja aku selagi aku mampu dan terdaya....tapi apa kan daya jika Allah menetapkan aku akan bersalin disekian2 hari.....sebab keje aku ade tarikh and prosedur...sebab aku deal dengan Government...so sume sistem hanya dibuka dan ditutup mengikut  sekian2 tarikh.....Malas nak panjangkan cite atau peningkan kepala aku since majikan aku pun x pening kepala nak carikan pengganti utk aku so aku pun malas nak amik kisah!
Jangan nanti aku tengah syok2 cuti ada pulak yang mengganggu...tu yang xbest...

Aku try relaks demi masa depan aku, baby and keluarga...kalo aku stress pun muke aku yang cepat tua.....orang lain ade kisah?
Baik aku relaks, chills.......senyum......and dengan perkataan mudah enjoy!Apa nak jadi pada masa akan datang itu Allah punye perancangan....aku Hanya Mampu Berdoa yang Terbaik dan dipermudahkan segala urusan.. InsyaAllah ..aminnnn..


Dihujung2 bulan ni aku dah x naik public transport u all.....skrg ni orang2 kite atau masyarakat sekeliling dah x peduli tentang sensitiviti orang2 yang memerlukan untuk dduk dalam public transport tu......mmg aku jarang sekali dapat di offer tempat duduk sepanjang aku pregnant ni...mungkin masyarakat kite fikir tempat duduk yang disediakan di dlm tren tu utk keselesaan mereka ber facebook atau menonoton cerita2 di smart phone adalah lagi penting berbanding perhatian pada masyarakat disekeliling. Pernah sekali aku dapat duduk sebab aku naik tren from masjid jamek to sentul and patah balik ke arah Sri petaling sebab aku tahu aku akan bersesak2 di masjid jamek dan akan mengundang tolong menolak yang mungkin akan efect pada perut aku.....so aku decide utk pegi and berpatah balik supaya aku dapat tempat duduk... macam tu la hidup kat KL...what to do....we have to sacrifice dari segi masa dan tenaga...

InsyaAllah aku akan kuat...skrg aku drive sendiri from Bandar Tun Razak to Wangsamaju...
kekadang jika husband aku cuti dia akan hantar and amik aku.....yang ni best...cume kekadang kesian pulok kat husband aku..haha......


same2 berkorban untuk baby comel...sekian.......luahan merepek dari aku,,,bye


No comments:

Post a Comment