Pages

Sunday 14 June 2015

Cara Bayar Fidyah M2U

Just nak share this Info for my future reference...TQ

http://4evainaha.blogspot.com/2012/07/bayar-fidyahdgn-maybank2u.html#comment-form

Ramadhan tiba ramadhan tiba ramadhan tiba...

Ramadhan telah pun tiba....namun aku xsempat nak ganti puasa masa aku tinggal waktu mengandungkan aqif tahun lepas....sekarang aqif baru 3 bulan, so baby aqif masih menyusu badan....jadi aku tak berkesempatan nk ganti puasa....InsyaAllah, kali ini aku akan cuba puasa sedaya mungkin untuk mengurangkan jumlah penggantian..huhu..1st Ramadhan dah xdapat puasa sebab period menjelma setelah 9bulan mengandung + 3 bulan lahirkan bayi baru die menjelma kembali..kebetulan minggu yang ramadhan pula....sabo aje lah ye...so total ganti puasa dah bertambah le.....Tahun lepas aku ingat lagi, baru aje seminggu masuk ramadhan aku dah penat, pening, muntah dan lemah semacam....dengan x lalu makannya walaupun sedang berbuka puasa... bayangkan saat berbuka puasa yang semua org dok tunggu untuk terkam makanan tp aku x lalu makan,,,aku just teguk air and then solat and rehat balik...hihii..Last2 jumpa doctor and disahkan pregnant 8 weeks....alhamdulillah....so 8hari jugak la aku xlarat sgt so aku buka puasa....selebihnya aku gagahkan diri.......Syukur alhamdulillah sepanjang pregnant kan baby Aqif semuanya baik dan lancar..xada apa2 yang merunsingkan fikiran...hihii

so disebabkan puasa aku x ganti lagi dan telah menjelma tahun seterusnya ramadhan maka aku perlu menggantikan puasa dan membayar fidyah...

so bagi tujuan reminder dan juga tidak sukar untuk mencari di kemudian hari maka aku copy and paste kat sini the URL.......

semoga segalanya dipermudahkan...

Selamat berpuasa semua
18/6/2015 - 1 ramadhan 1436H


1 comment: