Pages

Friday 7 August 2015

saya dan mary kay...

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembuka bicara..

Kali ini saya nak share ttg pengalaman mencuba produk Mary Kay .....yang mana saya xpernah pun terfikir nak mencubanya....walhal jarang sekali mendengarnya...

satu hari my friend ask me samada saya kenal x dgn produk Mary Kay..saya dengan tergagap2 menjawab....macam pernah...produk kecantikan kalau x silap....tapi x biasa nak dengar....jawab saya yang langsung x berkeyakinan dgn jwpn yg diberi....
Kawan saya dengan rasa excited terus bercerita dan explain ttg produk ni...dan saya terus mencuba sample2 yang diberikan....mmg menarik......sekali cuba pn saya dah jatuh cinta pada produk ni.....

Dari saat tu saya terus decide nak cuba produk Mary Kay apabila hati sudah terbuka untuk mencantikkan kulit wajah dan menampilan diri... 
Sebelum ni mmg jaga ketrampilan tp biasa2 aje la....sekadar siap2 yang simple2....sebab saya baru sahaja melahirkan seorang bayi..jadi saya tiada masa untuk diri sendiri....kadang2 duit gaji hanya untuk baby baru sahaja....percayalah! memang itu yang akan dilakukan oleh seorang ibu...mereka tiada lagi fikir tentang diri mereka.....bila masuk dalam shoping complex tu mula2 tujuan utama nak beli kasut and nak cari baju si ibu....tapi hati ibu bila lihat baju baby (tetambah baby 1st) mmg akan terus beli baju dan barang2 bayi sahaja atas alasan baju baby dah banyak x muat dan baby lebih memerlukan berbanding aku! itulah yang saya selalu fikirkan sebelum ini...
Namun, apabila saya bertemu dengan produk Mary Kay ini saya mula teruja untuk membelai lembut kulit wajah dan badan saya... kerana apa?kerana produknya yang lembut, wangi, mudah digunakan dan sangat dekat dengan nilai kewanitaan....cewah! Falling in Love abis saya ni ye ...semestinya.. saya terus jadi ahli dengan bayaran sebanyak RM200... macam2 saya dapat dalam starter kit tersebut...Berminat boleh PM, Comment or wasap saya yea.... hihiii

ok, saya cerita dari awal...mula2 saya cuba Timewise Cleanser & Moisturiser sahaja... 



Mula2 pakai saya sudah merasai kelembutan pada kulit wajah saya....tp saya diam dulu dan teruskan selama 1 minggu...cuci 2x sehari pagi dan petang n pakai moituriser......keputusannya mmg best dan menakjubkan bila kulit saya makin bersih dan rakan2 mula memuji muka saya makin cantik & flawless....hepinya....mungkin lepas lahirkan baby saya kulit saya makin suram...(saya pn ade perasan tp xde org tegur....so sy decide utk berubah)


Lepas tu saya mula guna TimeWise Night Solution and Timewise Day Solution......Jatuh cinta kali kedua bila kulit muka makin lembut dan seri wajah makin bersinar dan bila kita pakai foudation tu senang je nak rata kan....means x bertompok2.....jujur saya cakap saya suka sgt dgn night solution sbb die guna sikit je tp da rata seluruh wajah n bau yang wangi dan tidak berminyak2 muka ni....so easy and user friendly....ada baby pun masih ada masa utk guna bende ni sebelum tidur... 
seronoknye!

So bila nak pegi keje saya pakai Timewise cleanser, Day solution, Moisturiser & foundation ... lepas tu letak Mary Kay Mineral Powder Foudation dah boleh pegi kerja dengan anggun dan berkeyakinan......


saya share semua ini agar ada wanita2 diluar sana yang mungkin berminat untuk mencantikkan diri macam saya sila lah coment2 di bawah yea...saya sedia membantu anda... 
Saya juga tidak pernah terfikir ada produk yang sangat dekat dengan wanita sehingga saya berjumpa dengan produk ini. cubalah, anda pasti teruja! 

lepas ni saya akan ceritakan tentang Lip Balm & Lip Mask yang pasti mengujakan anda!
Satin Hands yang memanjakan diri dan keanggunan anda!





1 comment: